Ogłoszenie

Forum zostało przeniesione na adres: www.mtenis.com.pl

#21 31-10-2009 12:10:31

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Ulubiony zawodnik: Roger Federer

Re: Andre Agassi

szeva777 napisał:

Siergiej Bubka uważa, że całą sprawą powinna zająć się Światowa Agencja Antydopingowa (WADA) i to pomimo faktu, że uległa ona przedawnieniu.

Teraz to mu mogą. trzeba było działać, jak był ku temu czas i miejsce. A ATP ponoć tuszowało sprawę (czemu tu się dziwić?), w obecnej sytuacji jedyne co mogą zrobić to zdyskwalifikować Andre dożywotnio, co oznaczałoby koniec Jego kariery xDDDDD

Ewentualnie można zabrać skalpy z roku 97, ale za dużo to on wtedy nie ugrał.

MTT - tytuły (9)
2011: Belgrad, TMS Miami, San Jose; 2010: Wiedeń, Rotterdam; 2009: TMS Szanghaj, Eastbourne; 2008: US OPEN, Estoril.
MTT - finały (8)
2011: TMS Rzym; 2010: Basel, Marsylia; 2009: WTF, Stuttgart, Wimbledon, TMS Madryt; 2008: WTF

#22 31-10-2009 23:48:26

Raddcik

Come on Andy !

Ulubiony zawodnik: Andy Roddick

Nothing shocking about Andre Agassi lies

"What was he thinking?” was the response of a former Wimbledon men’s singles champion who has lived an awful lot of his life in the stinging intensity of the public gaze.

That is the overriding sensation from two days during which we have learnt more about Andre Agassi’s strengths and frailties than he need have told.

What was he thinking? A carefully designed means of selling a few more copies of his memoir?

Even Agassi, who, I have to say, often left me feeling distinctly cold as a person, could not have been that shallow. One would prefer to agree with Darren Cahill, his last professional coach and “dear friend” who says that Agassi is “extremely proud of the book and I’m proud of him for giving such an honest and revealing look at his life”.

It is honest all right, especially the bit about his dishonesty. And let us cut to the quick here. For all that he might have thrown away his entire life when he decided to snort crystal meth, the revelation that he took his time and composed an utterly false account of what he had done to save his skin is the real jolt.

Let the tennis writer who is without sin cast the first stone. None of us is a saint and when I first saw Agassi at 16 in Stratton Mountain, Vermont, in 1986, he did not appear to possess many saintly virtues either. But as his career metamorphosed, as he became the darling of the establishment rather than its dread, he came to be treated by those in the game as a tennis holy man. And that did stick in the craw.

Most journalists revered him, I erred on the side of what I hope was honourable scepticism. A lot of the posturing was too much. Pete Sampras never blew a kiss to a crowd in his career, Agassi did it after every match, to all four corners; Agassi was not alone in treating ballboys like second-class citizens but his demand that they were all in their proper place before he would play (he never wanted two ballboys to be standing together, even though it meant a delay of the game while they trudged back to their place) was too much.

Apparently, he never wanted anyone to watch him practise, to the point of security overkill. Andy Murray has chastised me for not coming to watch him practise enough. Work that one out.

Everyone is free to have their view on whether what Agassi has fessed up to has tarnished his image. What is clear is that the decision he took not to tell the truth to the panel set up to review his case in 1997 was taken because he knew that if he had come clean, his image would be irreparably damaged. That the panel fell for his lies (and did that decision have anything to do with his image and what it would have meant to tennis to lose him?) is almost as vexatious.

The fallibilities of the old drug-testing system — a player can’t go to the toilet these days at a professional tennis event without someone with a clipboard and small jar breathing down their neck — have been laid bare: phone calls that probably should not have been made, anonymous people making profoundly poor decisions. The World Anti-Doping Agency wants explanations and that is its right, but one doubts anyone can repair the damage that was done.

One has to hope that these revelations do not suffocate the Barclays ATP World Tour finals at the 02 arena in southeast London from November 22, a championship that will showcase all that is good and clean in the men’s game today. Tennis is a beautiful game played by exceptional athletes.

I was asked countless times on Wednesday, when The Times began its serialisation, whether I was shocked. It was a bit of a surprise that I found myself saying “not really” as quickly as I did.

Nothing about Agassi shocked that much (well OK, that Steffi Graf fancied him was a bit of a blow). From the teenager with the denim shorts and rakish hair in the Eighties, to the weeping Wimbledon champion of 1992, through the lows of 1997 — how low we are only now discovering — his renaissance as a champion, the change in his persona, the withdrawal from the 2002 Australian Open with a wrist injury at the last minute, the sentimental mush in New York on his retirement from the top of the game in 2006, nothing shocked.

At this year’s US Open, we bumped into Agassi and asked for a few reflections. His mind went back to 1997, to a hotel in Stuttgart, Germany, with Brad Gilbert, who had become his coach that year and had had to deal with the crystal meth fallout (though there is no suggestion he knew anything of the abuse).

“I was ranked 147 and I lost two and three to Todd Martin after taking a wild card,” Agassi said. “Brad looked at me and said, ‘It’s really simple, we’re not leaving this room until you decide what you’re going to do. Are we going to start over? Are we gonna do this, because you’re too good. You’re too good of a person. I’m not going to let you do this.’

“I gave him a big hug and said, ‘I’m going to choose this.’ I looked out at the streets. I saw the lights of all the cars in Germany. I know every car I saw out there was going somewhere they possibly didn’t want to go. They were doing something they possibly didn’t want to do. It’s not till you choose it for yourself that it’s going to resonate.

“And I did. It was a long road. I didn’t know where it was going to lead me. More importantly, I didn’t really care.”

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ … 896097.ece

'03.07.2011 - Tennis Died' [*]

#23 03-11-2009 20:45:07

Robertinho

Ulubiony zawodnik: Roger Federer forever

Największe oszustwo w historii tenisa

http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,721 … enisa.html

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

#24 03-11-2009 23:08:37

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Hehe Kolejny głośny "skandal". Ja całe życie podziwiałem Agassiego jako gracza, ale do grona ulubionych graczy zaliczyłem Go bardzo późno, bo w 2003 roku. Wcześniej był mi bardzo obojętny, stąd też z uśmiechem na ustach odbieram takie rewelacje. Obawiam się jednak, że Jego fani (zwłaszcza bardzo emocjonalnie zaangażowani) mogą bardzo się zniechęcić co do omawianej biografii. Bo to jednak podchodzi pod robienie z siebie klowna, pajaca czy czegoś w tym stylu. No a to jak wiemy, jest różnie odbierane w zależności od indywidualnego podejścia, charakteru, preferencji, spojrzenia na konkretne sytuacje, zachowania itp itd

Ja na pewno tego (tej książki) nie kupię

MTT - tytuły (9)
2011: Belgrad, TMS Miami, San Jose; 2010: Wiedeń, Rotterdam; 2009: TMS Szanghaj, Eastbourne; 2008: US OPEN, Estoril.
MTT - finały (8)
2011: TMS Rzym; 2010: Basel, Marsylia; 2009: WTF, Stuttgart, Wimbledon, TMS Madryt; 2008: WTF

#25 04-11-2009 13:19:25

PanEliot

User

Też mi co od kiedy noszenie peruki jest zabronione? Choć z drugiej strony to mi strasznie żal tego wszystkiego. Zawsze wesoły na korcie a teraz to...
Mam nadzieję, że jeśli cały czas będą tak ujawniać te rzeczy z jego biografii to ludzie nie zapomną jak wielkim jednak był człowiekiem i tenisistą.

Oh, I would be honoured to even be compared to Roger. He is such an unbelievable talent, and is capable of anything. Roger could be the greatest tennis player of all time. - Rod Laver

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Medi … ibute.aspx

#26 10-11-2009 17:46:06

PanEliot

User

Marat Safin dołączył się do chóru krytyki, jaka spadła na Andre Agassiego po jego niedawnym wyznaniu. Słynny amerykański tenisista w opublikowanej autobiografii przyznał się do zażywania narkotyków.
Rosyjski tenisista, w wywiadzie dla 'L'Equipe', ostro zaatakował Amerykanina. - Mówi, że czuje się winny? W takim razie niech odda zarobione na tenisie miliony i tytuły, które zdobył - ironizował Safin. Zasugerował też, że Agassi przyznał się do brania narkotyków w trakcie sportowej kariery nie dlatego, że doskwiera mu sumienie, a po to, by zwiększyć sprzedaż swojej autobiografii. - Zamierza sprzedać w ten sposób więcej książek - stwierdził Safin.

Odniósł się również do ataków Agassiego na ATP. - Nie bronię ATP, ale Agassi postawił stowarzyszenie w trudnej sytuacji. Krytykuje ATP, podczas gdy właśnie dzięki niemu wygrywał tytuły i zarabiał pieniądze.

strona internetowa "onet" 10.11.09

przewróciło się Safinowi w głowie

Oh, I would be honoured to even be compared to Roger. He is such an unbelievable talent, and is capable of anything. Roger could be the greatest tennis player of all time. - Rod Laver

#27 10-11-2009 18:46:45

asiek

User

PanEliot napisał:

Zasugerował też, że Agassi przyznał się do brania narkotyków w trakcie sportowej kariery nie dlatego, że doskwiera mu sumienie, a po to, by zwiększyć sprzedaż swojej autobiografii. - Zamierza sprzedać w ten sposób więcej książek - stwierdził Safin.

Odniósł się również do ataków Agassiego na ATP. - Nie bronię ATP, ale Agassi postawił stowarzyszenie w trudnej sytuacji. Krytykuje ATP, podczas gdy właśnie dzięki niemu wygrywał tytuły i zarabiał pieniądze.

W zasadzie to ma racje... Od początku widziałem w tym spory chwyt marketingowy. Wywołał kosztem swojej osoby burze medialną ale pewnie to się opłaci. Za niedługo sprawa ucichnie a zysk pozostanie.

#28 10-11-2009 18:58:50

PanEliot

User

w tym się zgodzę, ale jak pisze, żeby oddał wszystkie miliony i trofea to trochę przesadza

#29 10-11-2009 19:20:27

Yannick

User

Ulubiony zawodnik: Tomic-Roddick

No nie wiem czy to mu się opłaci na dłuższą metę....
Z tego środowiska został chyba wyklęty na wieki wieków.Wystarczy przeczytać co
na jego temat mówią jego byli koledzy z kortów Becker,Ivanisević czy inni.                                                       
Na pewno niczemu winna Steffi Graf też odczuje skutki tego całego zamieszania.
Coś mi się wierzyć nie chce ze zrobił to wyłącznie dla pieniędzy,przecież on i Steffi Graff
to jedni z najbogatszych sportowców na świecie.Nie mam pojęcia co nim kieruje, ze w tak
frajerski sposób niszczy wszystko na co  pracował przez tyle lat profesjonalnej kariery.
Nie wiem może się sumienie odezwało..Co do książki to kosztuje niecałe 16 dolców na Amazon..

#30 10-11-2009 19:42:02

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Na potwierdzenie Słów Yannick - ostra krytyka, a wręcz kłótnia na linii Nastase - Agassi:
http://www.romaniantimes.at/news/Sports … our_titles

MTT - tytuły (9)
MTT - finały (8)

#31 10-11-2009 21:12:45

Yannick

User

Oj tak Nastase to jest porządniś i przykład niewiasty..
z tego co czytałem to był największy ze tak powiem'' kobieciarz'' w tourze w latach 70,
Liczne owego czasu Imprezy też nie były mu obce i teraz co, może odbiorą Agassiemu wszystkie tytuły
które wywalczył na korcie  bo Nastase się obraził za parę gorzkich słów w  tej nieszczęsnej książce.
Bez przesady Ilie..

#32 10-11-2009 21:57:07

Robertinho

Ulubiony zawodnik: Roger Federer forever

I właśnie to mnie zniesmacza... Największymi krytykami są panowie, których o wielką moralność trudno posądzić... Następny Becker, unikający podatków i robiący dzieci w schowku na szczotki. Marata przemilczę przez sympatię.   Oczywiście żaden z nich narkotyków na oczy nie widział, na imprezach pili zawsze soczek...  Oczywiście że Agassi złamał przepisy anty-dop i powinien dostać wtedy pół roku, rok kary, a teraz opowiadając o tym po prostu się kompromituje; ale nazywanie go oszustem i wzywanie do oddanie nagród i tytułów pokazuje tylko, jak fałszywe, zakłamane i zawistne jest to środowisko. Daleki jestem od rozgrzeszanie Andre i wiem, że w oczach wielu stacił sporo ze swojego autorytetu, ale mam zawsze alegię na ludzi potępiających innych za tego typu przewiny; bo też znając historię Agassiego wiemy, że to nie był jakiś demoniczny plan podbicia światowych kortów meta-amfą, ale głupta(ktoś bardziej empatyczny niż ja powiedziłaby pewnie: krzyk rozpaczy) człowieka który był wtedy sportowo i życiowo na dnie. Usprawiedliwić tego się może nie powinno, ale zrozumieć można.

Ostatnio edytowany przez Robertinho (10-11-2009 21:59:04)

#33 10-11-2009 22:31:57

Yannick

User

Oj tak Robertinho, dobrze to ująłeś, wspomniani przez ciebie panowie nie mają
po prostu ''jaj''.  Im przecie do głowy  by nie przyszło aby się przyznawać do czegokolwiek.A ze święci
nie są to tez wszyscy wiedzą.
Jestem daleki od obrony Agassiego i ze tak powiem skoro te piwo sobie naważył to niech je teraz wypije.Ale mnie wkurza ze głównie gracze z barwną przeszłością mają najwięcej pretensji do Agassiego ,widać jak byk ze dbają tylko o własny tyłek a Agassi to dla nich teraz trędowaty ,którego trzeba zniszczyć bo szkodzi  środowisku..

#34 11-11-2009 11:41:49

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Moim zdaniem Agassi tym wyznaniem rzucił cień bardziej na swój dorobek i swoje dobre imię niż na tenis jako dyscyplinę. Federer chyba ma rację, mówiąc, że światowy tenis sobie z tym poradzi. Jeżeli ktoś ma problem to jest to sam Andre i być może Jego tenisowa "epoka". Łysy doczekał się już przydomku "Drugassi "

Słowa Nastase i Marata są grubo przesadzone. To, że starzy ciągle chcą pozostać w światku nikogo nie dziwi, a Safin? Moim zdaniem nie powinien zabierać tak radykalnie głosu w tej sprawie, ale z drugiej stornie, przecież to cały Car

Usprawiedliwić tego się może nie powinno, ale zrozumieć można.

To, że brał to Jego sprawa. Nam chyba nic do tego (ani Safinowi ani innym grajkom). Ale, że wyszedł na kort po zażyciu takie specyfiku. Naprawdę trudno w takiej sytuacji o jakąkolwiek wyrozumiałość.

--------------------------------------------------------------------------------------

November 11

1997 – With a ranking of No. 141, former world No. 1 Andre Agassi resorts to playing on the Challenger Circuit – the minor leagues of professional tennis – and defeats Michael Tebbutt of Australia 6-2, 6-4 in the first round of the Luxor Challenger in his hometown of Las Vegas, Nev. Agassi’s 1997 season features opening round losses in eight of his 12 events, while missing three of the four major tournaments. Says the 27-year-old Agassi, "I feel like this is a step for me, and it's part of my preparation in hopes of really getting myself back to where I know I can be. My shots haven't gone anywhere. …I think since the summer of the Olympics, Cincinnati and the U.S. Open (in 1996) was the last stretch of really great tennis I've played. Since then, my foot speed lacked a little bit, which I'm starting to get back ... once the footwork comes back and I'm in position, I've still got great shots….It feels good for me to come out here and grind it out with the boys. If I can get a day better every day, that's all I can ask for."

MTT - tytuły (9)
MTT - finały (8)

#35 14-11-2009 15:42:51

jaccol55

Administrator

Newk serves up some love for Agassi

Among the piles of hate mail Andre Agassi might receive for revealing he took drugs and threw a match during his tennis career, at least one envelope bearing an Australian postage stamp will contain a note bearing a kinder tone.

"I've actually been thinking about writing him a letter," ' said Australian tennis great John Newcombe.

"Just a little show of support because there are a lot of people criticising him ... and I'm not sure they have got the facts right."

The former world number one has intently watched the fall-out from Agassi's stunning revelations, contained in his new autobiography "Open".

The American confesses to using banned drug crystal meth in 1997, failing a doping test and then lying to the men's tennis tour and avoiding punishment.

He also reveals losing on purpose in an Australian Open semi-final against Michael Chang.

The confessions have unleashed a torrent of criticism, much of it from other tennis players.

Most recently, Russian Marat Safin claimed Agassi ought to "give his titles, his money and his Grand Slam titles" back to the ATP.

But Newcombe believes the players have it wrong.

"That's just stupid," he said of Safin's comments. "I think that was a bit of Marat tongue-in-cheek."

Newcombe said it was wrong for the tennis community to take offence at Agassi's behaviour, particularly his recreational drug use, as he had not cheated the game.

"The weaknesses revealed are not anti-tennis, they are human frailties, the story of living with that sort of pressure," he said.

"I'm 100 per cent against drugs but people who [become depressed] do some desperate things ... I've got complete sympathy.

"I didn't understand when some of the top players and former top players came out and criticised him [for taking crystal meth].

"It was not performance enhancing, in fact it was the opposite."

Newcombe conceded some surprise at the extent of Agassi's confessions. But none of them had tarnished his view of the eight-time Grand Slam champ.

"From my point of view [it doesn't change the respect I have for him], not one iota.

"I think he's been very brave to write what he's written. He obviously doesn't need the money.

"Knowing Andre, he would have been trying to [reveal] what a low ebb his life had become.

"I think it's a fascinating story."

Even Agassi's apparent disrespect for the jewel of Australia's tennis calendar, the Australian Open, did not anger Newcombe.

Agassi claimed he "tanked" - or lost on purpose - against Michael Chang in the 1996 semi-final to avoid playing Boris Becker in the final, who he said has blown kisses at his former wife Brooke Shields.

"I have a failure to understand why anyone would not try and win a grand slam semi-final.

"But no [I'm not angered by it] because I understand where the guy was going. He was going downhill in his mind, probably really close to a deep depression."

Newcombe has deep sympathy for Agassi's plight in the late 1990s, the troubled part of his career when his world ranking blew out to 141, and in which the drug-taking and match throwing incidents occurred.

"It seems to me Andre was a certain type of person prior to 1998 or 1999, and after he hit rock bottom he changed his whole character," Newcombe said.

It was more common for athletes to start their careers with focus and ambition, before losing their way towards the end, he said.

"But Andre turned himself around from the early part of his career, and ended up being an extremely likeable person, more outgoing."

In the darker chapters of Agassi's career, Newcombe also found a personal connection.

Agassi reveals hating tennis "with a dark and secret passion", and described a low-point sitting in a German hotel room in 1997 with coach Brad Gilbert, and resolving to start over.

It was a familiar scene for Newcombe.

"I went through that myself. In 1972 I wanted to quit the game. I had two kids and with all the travel, I hated it.

"I played five tournaments where I had lost in the first round, so I sat myself down to make a decision: either I quit now, or get serious.

"Anyone who's been at the top that doesn't understand that [sort of depression] is not telling the truth."

Newcombe also defended the ATP, which has faced intense criticism over its handling of Agassi's positive drug test from current and former players, including Rafael Nadal, Michael Stich and Todd Woodbridge.

Some questioned whether Agassi was excused because of his stature.

But Newcombe said he called the ATP in the wake of the drug revelations, and was told it was an independent agency that conducted the test and kept it secret.

The ATP had no knowledge of Agassi's violation, he said.

In its public statements in response to Agassi's confession, the ATP has confirmed it used an an independent panel, and that it did not have "the authority or ability to decide the outcome of an anti-doping matter".

#36 14-11-2009 23:55:39

Serenity

User

November 13, 2009 - Agassi and the drug testing

By Charles Bricker

You wouldn't describe Andre Agassi's hugely impressive autobiography ("Open") as humorous, but there was at least one part of this amazing and revelatory piece of work that left a number of ATP players chuckling about Slim, the mysterious "assistant" who, according to Andre, got him started on crystal meth.

Slim? Right. Real name Rich McKee, or "Little Rich," who for years existed largely in the shadows of the Agassi entourage but who was Andre's invaluable go-fer. You need the car washed? Slim's job. Need to score a couple tickets to a game or concert? Hey Slim. Not happy with the lack of Mountain Dew in the grocery stores in London? Slim, have a case sent over from the U.S. to my Wimbledon rental house.

When a few pre-publication excerpts began appearing in various publications, in which Slim was identified as the drug culprit, those who knew Agassi well began connecting the dots.

Oh yeah. Little Rich. We wondered what happened to him. Because it was just about the time that Agassi got The Call from the drug testers that Slim disappeared. I have no idea where he is today, but feel free to write if you know (bricker@tennisnews.com).

That's all the levity I'm giving you for today. It's now time to get serious because I want to have a discussion here about the conspiracy theorists who insist that the ATP back in 1997, when Agassi says he was getting high on meth, knew about his positive drug test, knew about his lying letter to the drug tribunal and swept the incident, as they say, under the carpet.

I'm not saying with 100 percent certainty that then-CEO Mark Miles and his chief legal counsel, Mark Young ("The Two Marks") didn't bury the Agassi drug mess, but I am saying the chances of them either doing it or being ABLE to do it are so marginal (I almost said "slim") that it begs reality to think that happened.

For starters, The Two Marks had no authority to prosecute Agassi or any other player for testing positive for a banned drug. That authority in 1997 was the exclusive domain of an internationally known Swedish drug-testing firm, which had contracts not only with the ATP but with several other sports leagues around the globe.

Just to catch you up, here's how the Agassi case evolved, according to Andre. He had been taking meth more or less regularly throughout 1997, a year in which he had lost interest in tennis and, obviously, lost respect for himself. Things hit rock bottom on court in Stuttgart on Oct. 21.

He had taken a month off after losing to Patrick Rafter in the round of 16 at the U.S. Open, then signed on to play singles and doubles at the German indoor event. He and Todd Martin lost in doubles on Monday and Agassi lost 6-4, 6-4 to Todd on Tuesday.

He was so down, so emotionally beaten up that Brad Gilbert, then his coach, tried to get him into a couple of bush league tournaments. We're not talking about Challengers here. We're talking about rock bottom pro events. To his credit, Agassi re-committed himself to his tennis. But shortly afterward, he tested positive and was called by a representative of the Swedish drug company to ask if he wanted to appeal or be present for the testing of the B sample.

He chose instead to have his legal representatives write to the drug testers and offer up the phony explanation that he had drunk a meth-laced soft drink that belonged to Slim. "The dog ate my homework" excuse, as Katie Couric suggested when she interviewed Agassi last Sunday on 60 Minutes.

Here's what doesn't add up for the conspiracy theorists. First, you have to believe that the Swedish company, whose financial future and integrity depend entirely on its independence, would have contacted Miles immediately upon receiving Agassi's positive A test and allowed him to influence their results. That would have been a breach because the drug tests are totally confidential until a player is found guilty and punished.

For this cover-up to have taken place would have required the concerted effort of every entity connected with tennis -- the ATP, the ITF, numerous former officials of the ATP, high-ranking players who are close to ATP executives, not to mention the individuals of the three-member panel that ruled in the Agassi case.

You're saying that over the 12 years since the Agassi incident took place not one person spilled the goods on a cover-up that involved perhaps the highest-profile player in tennis? Anyone who thinks this is a cover-up is convinced that Lee Harvey Oswald was framed by Lyndon Johnson.

So, how much did The Two Marks know about the Swedes' decision to accept, and not prosecute, Agassi? I suspect they both knew the details AFTER Andre's excuse was accepted. But not until afterward. And then, because Agassi was not declared a drug violator, neither Miles nor anyone else had the right to disclose that he had tested positive. The bottom line here is that the circle of information on an incident like this is just too wide to support a conspiracy theory.

Those people who are throwing this at the ATP probably don't understand the mechanics of how the drug program worked then. This was pre-WADA (World Anti-Doping Agency), but there still was an independent drug-testing company involved and typically included three people on the panels -- a lawyer, a doctor and a technician.

None of them work for the ATP.

http://www.tennisnews.com/exclusive.php?pID=29937

#37 14-11-2009 23:57:21

Serenity

User

Novemer 8, 2009 - Andre Agassi and the book

By Charles Bricker

It's nearly 8:15 p.m. and 60 Minutes, delayed as usual this time of the year by an NFL game, has finished up with, I thought, a darn fair examination of Andre Agassi in the wake of the revelations in his forthcoming book, "Open."

I'd been struggling more than a week with what to say about Agassi, but resolved a few days ago to wait until his well-advertised appearance on 60 Minutes, and I'm glad I did. I wanted to hear what he had to say, and I wanted to examine the way he said it. A lot of the conflicted feelings I had about him when this story broke are now resolved in my mind, and I feel at this moment about Andre pretty much as I did when he retired at the U.S. Open in 2006 -- one of the great tear-jerking moments in tennis.

He's an extremely sympathetic figure and, yes, taking crystal meth for much of 1997 was stupid, immature and, worst of all, showed how much disrespect he had for himself. He's been excoriated by Roger Federer, Rafael Nadal and Martina Navratilova, to name three high-profile tennis figures, and I thought he was going to break down during the interview when Katie Couric read Navratilova's remarks.

"Shocking. Not as much shock that he did it as shock he lied about it and didn't own up to it. He's up there with Roger Clemens, as far as I'm concerned. He owned up to it, but it doesn't help now," said Navratilova.

Strong words from a woman who carries as much or more baggage as Agassi did with a long list of anti-American remarks and words about former President George Bush which reminds one of the worst and most vicious comments that have been directed recently at Barack Obama.

Then there was the former women's star Arantxa Sanchez Vicario, ridiculously suggesting Agassi admitted to all this in order to sell his book. The idea that he needs to sell anything with the money he and wife Steffi Graf have taken from tennis is ludicrous.

No one, of course, is endorsing Agassi's use of drugs or his lying to the men's tour. But while I believe the game has been hurt by this news, I find it hard to be as outraged as all these people.

To begin with, I prefer to look at Agassi's full body of work -- years of post-drug use as one of the great gentleman-sportsmen in the game and his years of commitment to educating poor children in Las Vegas.

Next, there is a very real debate about whether meth enhances or detracts from performance on the court. It's an upper. It makes you feel good when you feel depressed. But it's not a steroid and it doesn't help build strength. Students take it to stay awake in order to cram for exams. I'm sure there are a lot of out-of-work people taking meth these days as they ponder how they're going to feed their families.

As bad as meth is for you, it doesn't equate to steroids, which makes Navratilova's comparison to Clemens so much drivel.

Taking meth was wrong, not only because it has the potential to further destroy your life but because it's illegal. But it obviously didn't make Andre play better tennis. Until November of 1997, he was a dog and his ranking dropped to 141.

If he had been on top of the world with a string of Grand Slam titles and taking meth like some bored, rich Hollywood star, it would be difficult to summon up any sympathy. But he was taking the stuff at a low point in his life, looking for a release. Or, as Agassi said when he first took it, "It can't be any worse."

He said he began taking meth after a bad loss to Pete Sampras left him dispirited and, perhaps for the first time, thinking about quitting the game that his father drove him to play from the age of 4.

It was early in 1997, he said without identifying the exact or approximate time, that he took his first dose and not until late in the year, after yet another bad loss, this time in Germany, that coach Brad Gilbert told him he should either quit the game altogether or start over.

He started over, going home to Las Vegas for a Challenger, then on to Burbank, Calif. The wins were coming again and after the worst year of his life he seemed committed to a turn-around.

But not long after his comeback he got The Call, telling him he had tested positive and that he needed to offer an explanation. He lied and the ATP either bought it or decided the publicity would be really, really bad for the game. You'll have to make your own call on that one, since there's no evidence one way or the other.

You can trash Agassi if you like. He deserves a good trashing. But he also deserves a heavy dose of sympathy here. This is not the bad human being Martina makes him out to be. If there is one thing we've learned about Agassi over the years, and which is clearly authenticated in this book, it is that he is a complex person with a very big heart.

He made a mistake and, though he got away with it, maybe he feels as if he has to punish himself now. Marc Antony had it right about people like Navratilova: "The evil that men do live after them. The good is oft interred with their bones."

I wish even 10 percent of the stars in this game were 20 percent as honest as Andre Agassi.

http://www.tennisnews.com/exclusive.php?pID=29922

#38 15-11-2009 00:08:51

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

MTT - tytuły (9)
MTT - finały (8)

#39 15-11-2009 21:49:44

jaccol55

Administrator

To może coś po polsku...

Agassi: Niczego nie żałuję

Mimo krytyki, jaka spotkała go w tenisowym środowisku, Andre Agassi nie żałuje ujawnienia sekretów swego życia i używania metamfetaminy w 1997 r. Jego żona, Steffi Graf, jest z niego dumna.
W autobiografii zatytułowanej "Open", Amerykanin przyznał, że cierpiąc na głęboką depresję zdecydował się na stosowanie "rekreacyjnego" narkotyku i kłamał, że nie używa żadnych niedozwolonych środków.

- Jak można żałować swego życia, jak można żałować mówienia prawdy. To jedyna szansa, jaką mam, by opowiedzieć koleje mego losu. Dlatego zatytułowałem książkę "Open". Jej napisanie zajęło mi trzy lata. Chcę, by miała wpływ na życie milionów ludzi, których nigdy nie spotkałem na swej drodze - powiedział.

Numer 2 światowego tenisa Hiszpan Rafael Nadal uważa, że oszustów należy karać. Jego rodak Sergi Bruguera, który przegrał olimpijski finał z Agassim w Atlancie (1996) uznał, że rywal powinien zwrócić złoty medal igrzysk. Rosjanin Marat Safin posunął się do stwierdzenia, że należy dochodzić, by Amerykanin zwrócił swe trofea i pieniądze zarobione w tenisie.

39-letni Agassi argumentuje, że jeśli ukarał - to tylko siebie, a nie zaszkodził tenisowi. - Zraniłem i zniszczyłem siebie. W ciągu całego roku nie wygrałem żadnego turnieju, nie dokonałem niczego znaczącego. Zdołałem się jednak z tego wydobyć. To był rok wyjęty z życia.

Poza słowami potępienia, Agassi otrzymał też wyrazy poparcia, m.in. ze strony Andy'ego Roddicka i Andy'ego Murraya. Jak przyznał, był tym wzruszony.

Wielkim oparciem jest też dla niego żona, była, sławna tenisistka, Steffi Graf. Gdy pisał autobiografię, myślał o swych dzieciach, synu (Jaden Gil) i córce (Jaz Elle). - Żeby nie bały się prawdy i wiedziały, że ludzie popełniają błędy. Błędy to nie główny problem, ale to, co z nimi zrobimy - podkreślił.

Mimo deszczu w Nowym Jorku pół tysiąca osób stało w kolejce, by dostać autograf na książce tenisisty.

http://www.sportowefakty.pl/tenis/2009/ … ie-zaluje/

#40 18-11-2009 16:08:16

Art

User

Maski i peruki Andre Agassiego

Raz tenis kochał, raz nienawidził, z wzajemnością. Jego kariera była ciągłą jazdą od euforii do zwątpienia, od buntu do pogodzenia z losem. Romanse, prowokacje, zwycięstwa. Wszystko wystawione na sprzedaż. Tak jak w wydanej właśnie autobiografii

Jedni mówią, że zrobił to tylko dla pieniędzy. Inni, że głównie dla rozgłosu. On sam przekonuje, że to ma być pokuta i oczyszczenie. Bardziej taktowni tenisiści nazywają jego wynurzenia nierozsądnymi. Pyskacze, jak Rosjanin Marat Safin, wymyślają mu od głupków i nawołują, by jeśli rzeczywiście chce odkupić winy, oddał pieniądze i tytuły zdobyte nieuczciwie. A w biurach Andre Agassi Enterprises spece od marketingu zacierają ręce. “Open: an Autobiography” jest na półkach od pięciu dni, ale tenis żyje nią od tygodni. Co tam trwające ciągle turnieje i walka o awans do Masters. Dziś każdy tenisista słyszy na konferencji po meczu: Co sądzisz o wyznaniach Andre? A lista zamówień na książkę puchnie.

“Open” to 400 stron relacji z piekła i nieba tenisa. O despotycznym ojcu, ukradzionym dzieciństwie, poszukiwaniu prawdziwego “ja”, miłości, tchórzostwie. O niezrozumianym buntowniku, który był zakładnikiem swojego wizerunku do tego stopnia, że wolał grać w finale Roland Garros 1990 w połatanej spinkami peruce, niż przyznać się do łysienia. Ale nie to zapewniło książce rozgłos, tylko rozdział o narkotykach. Agassi przyznaje w nim, że w pewnym momencie sięgał regularnie po silną metamfetaminę, zwaną crystal. To było w 1997 roku, gdy przestał radzić sobie z karierą i życiem prywatnym. Wiedział, że małżeństwo z aktorką i modelką Brooke Shields, ulubienicą Ameryki, nie ma przyszłości, ale brakowało mu odwagi, by odwołać ślub. Kontuzja nadgarstka i kłopoty z motywacją zepchnęły go poza pierwszą setkę rankingu. Grał w turniejach podrzędnej kategorii. Przytył tak, że wołano na niego Burger King of Tennis.

Z otępienia wyrwał go telefon z ATP, organizacji tenisistów. Dzwonił lekarz, który właśnie wykrył u niego metamfetaminę. Ale Agassi brnął dalej. Napisał list, który dziś sam nazywa stekiem kłamstw przetkanych prawdą, przekonywał, że przez pomyłkę wypił narkotykowy koktajl, który przygotował sobie jego asystent. Władze ATP uwierzyły, bo widać bardzo chciały uwierzyć. Darowały mu karę – trzy miesiące dyskwalifikacji – ale przede wszystkim utrzymały wszystko w tajemnicy, chroniąc swoją upadającą gwiazdę przed medialnym linczem i stratą sponsorów.

Dziś, po ponad 12 latach od tamtego oszustwa, po trzech sezonach na sportowej emeryturze, Amerykanin wyznaje prawdę i prosi o wybaczenie. Właśnie fragment o narkotykach wybrał z wydawcami do promocji książki. Mówi, że musiał to w końcu z siebie wyrzucić. Nie dla zysków, bo miał wiele problemów w życiu, ale akurat pieniądze nigdy nie były jednym z nich. I nie dla sławy, bo te rewelacje mogą mu przynieść więcej złego niż dobrego.

Latał nie będę

Kto chce, ten uwierzy. Mówi to człowiek, który pożenił sport z dbałością o promocję jak mało kto przed nim. Cudowne dziecko Las Vegas, światowej stolicy blefu i tandety. Supertalent, który został zawodowcem jako szesnastolatek, już pierwszy sezon skończył w czołowej setce, a rok później przez życie zaczęła go prowadzić firma Nike. Ubierać, doradzać, chronić. Aż do roku 2005, gdy przeszedł na stronę Adidasa. Z samych premii za zwycięstwa na korcie zebrał w karierze 30 milionów dolarów, a z reklam kilkanaście razy tyle. I wciąż podpisuje nowe kontrakty. Reklamuje zegarki, ubezpieczycieli, telefony komórkowe. Teraz robi to już jako pomnik tenisa, zapraszany na świetnie płatne mecze pokazowe, jako filantrop kierujący kilkoma przedsięwzięciami charytatywnymi, pomagający trudnej młodzieży z Nevady.

Zawsze był jak kameleon, dopasowywał się do każdej epoki, w rytm zmieniających się sloganów firm, które go sponsorowały. Jako idol rozwrzeszczanych nastolatek biegał w bermudach i różowych gatkach z lycry, z grzywą jak George Michael z czasów Wham i mówił w reklamach, że “Wizerunek jest wszystkim”, a “Tenis jest do dupy” (“Tennis sucks” – to był slogan jego linii ubrań Nike z 1995). Potem jako człowiek po przejściach, wydobywający się z przepaści wspomnianego już sezonu 1997 z powrotem na szczyt, powtarzał: “Po prostu zrób to”.

I po prostu to zrobił, gdy w półtora roku z drugiej setki rankingu dostał się w 1999 r. znów na prowadzenie, w tym samym sezonie zdobył jedyny wielkoszlemowy tytuł, jakiego mu jeszcze brakowało, na Roland Garros, i podczas tradycyjnego tańca mistrzów paryskiego turnieju poderwał miłość swojego życia Steffi Graf. Właścicielkę 22 wielkoszlemowych tytułów, wtedy jeszcze znaną jako Panna Forhend. Dziś Steffi, już jako pani Agassi, razem z mężem gra w reklamach, w których zapewniają nas, że “Elegancja to postawa życiowa” (Longines), zachęcają: “Bierz więcej” (T-Mobile), itd.

Dojrzały Agassi łączy – a przynajmniej łączył, dopóki nie nagłośnił swoich przygód z “crystal” – to, co młody Agassi podzielił. Zaczynał karierę jako irytujący narwaniec i bawidamek. Zawsze był wygadany, a woda sodowa po pierwszych sukcesach zrobiła swoje. Wszystkich miał w poważaniu, uważał się za lepszego i dawał to odczuć.

Pete Sampras? “Wygląda, jakby właśnie zszedł z drzewa. Chodzi mi oczywiście o duży zasięg ramion”. Ilie Nastase? “Duży głupi Rumun”. I tak dalej: o rywalach z kortu, sędziach, działaczach. Długo nie chciał grać w Australian Open, bo mówił, że tak daleko to on latać nie będzie. Omijał też Wimbledon, bo nie rozumiał całego tego zamieszania z trawą, głupimi ukłonami w stronę loży królewskiej i ubieraniem się na biało. Zresztą Europy tak do końca nie zrozumiał chyba nigdy i wiedział, że ona jeszcze bardziej nie rozumie jego.

W USA był chowany w przekonaniu, że jak to ujął jeden z komentatorów, “w świecie Agassiego nie ma czegoś takiego jak faux pas. On nawet nie musi wiedzieć, jak to się wymawia”. A w Europie tylko czekano, aż najeźdźca z Nevady wyłoży się na jakimś pytaniu. Tam pupilem był grzeczny i cichy Sampras, z którym Agassi stworzył najbardziej znaną parę sportowych rywali lat 90. Pete był z Wenus, a Andre z Marsa. Na tym zderzeniu przeciwieństw Nike budowało całe serie kampanii reklamowych. Pete wolał milczeć, Andre mówił za dwóch. Podczas finału Pucharu Davisa w Lyonie, kulinarnej stolicy Francji, zapytano go, czy już próbował miejscowych dań. Odpowiedział, że odżył, dopiero gdy znalazł jakiegoś McDonaldsa.

Wielu specjalistów od tenisa miało alergię na Agassiego. Za to, że wszedł z butami w ich szlachetny sport, że jego styl gry bliższy jest nerwowym tikom niż pięknu, jakie pokazywał Sampras. Zarzucano mu przerost formy nad treścią i nieszczerość, gdy jedną ręką posyłał całusy na cztery strony kortu, a drugą wygrażał chłopcom od podawania piłek.

Pisarz David Foster Wallace, zgryźliwy kibic tenisa, kpił w jednym ze swoich tekstów, że gdy patrzy na Andre, to nie widzi gracji mistrza sportu, tylko dziwne podskoki heavymetalowca. Agassi rzeczywiście nie wyglądał jak heros: niepozorny wzrost, chude nogi, wada kręgosłupa. Nie miał serwisu, biegał po korcie drobnymi kroczkami. A jednak wygrywał. Ta śmieszna krzątanina działała w połączeniu z genialnym returnem i zawziętością. To jemu, a nie Samprasowi, udało się zebrać wszystkie wielkoszlemowe tytuły. Nazywano go mistrzem świata w pragnieniu zwycięstwa. Były tenisista Mats Wilander mówił, że Agassi już od pierwszej piłki meczu ma wrzucony piąty bieg.

Modlitwa w Paryżu

Showman z Nevady zapewniał emocje, bo był nieprzewidywalny. Przegrywał, gdy wszyscy na niego stawiali (np. w Roland Garros z rywalem z trzeciej setki rankingu), zwyciężał, gdy nie dawano mu szans. Nie znosił gry na mączce, ale to właśnie na niej doszedł do pierwszego wielkoszlemowego finału, w Roland Garros 1990. Tego, w którym grał z dziwną fryzjerską konstrukcją na głowie, bo dzień wcześniej tupecik kryjący łysienie rozpadł mu się pod prysznicem. “Modliłem się przed meczem nie o zwycięstwo, tylko żeby mi to nie odpadło z głowy” – pisze w książce. Nie odpadło, ale finał przegrał. Zwycięstwa uciekły mu też w dwóch następnych wielkich finałach: US Open i Roland Garros rok później. I gdy już dorobił się opinii tego, który przegrywa wtedy, kiedy najbardziej potrzebuje zwycięstwa, przeprosił się z Wimbledonem, pojechał tam pierwszy raz w 1992 roku i wrócił z tytułem. Z Australian Open było tak samo: jak już postanowił się tam wybrać w 1995 roku, to od razu wygrał finał. Takie niespodziewane powroty to była jego specjalność. Nikt przed nim nie wygrał US Open bez rozstawienia, nikt nie zrobił takiego skoku do czołówki rankingu jak on w 1998, gdy ze 122. miejsca wskoczył na szóste.

Wiele mu można było zarzucić, ale nie, że się nie uczy na błędach. Andre, któremu wszystko przychodzi bez trudu, to tylko jedna z jego póz z młodości. Był niewolnikiem własnego perfekcjonizmu. Opisuje w książce, jak się pod tym ciężarem uginał. Wspomina wiecznie niezadowolonego ojca, który go na wielkiego tenisistę nie tyle wychował, ile wytresował. Emmanuel Agassian był irańskim bokserem ormiańskiego pochodzenia, olimpijczykiem z 1948 i 1952 roku.

Gdy wyemigrował do USA, stał się Mike’em Agassim. Pracował jako ochroniarz w kasynie Caesar’s Palace, a po godzinach zapędzał dzieci do tenisowej kariery. Zbudował im kort, skonstruował specjalną maszynę do wyrzucania piłek, którą Andre – najbardziej pojętny z dzieci – nazywał Smokiem. Maszyna wypluwała piłki z ogromną szybkością, a on odbijał wszystko, co nadlatywało. Co najmniej 2,5 tysiąca piłek dziennie, bo jak wyliczył ojciec, 2,5 tysiąca to będzie milion odbić rocznie, a dziecka, które odbijało milion razy rocznie, nikt nie pokona. Andre robił, co mu kazano, bo “złe rzeczy się działy, jak ojciec się rozgniewał”. Mike w samochodzie woził trzonek od siekiery, żeby się rozprawiać z tymi, co mu zaszli za skórę na drodze. A w kieszeniach sól i pieprz, jakby się wdał w jakąś awanturę na ulicy i musiał komuś sypnąć w oczy.

Kłócił się z sędziami, kazał synowi grać za pieniądze z dorosłymi, zakładając się o wynik. Przygotowywał mu przed turniejami mikstury, które jak można się domyślać z tego, co pisze Andre, raczej nie przeszłyby dzisiejszych kontroli antydopingowych.

Nowy Jork wiwatuje

Agassi nigdy nie krył żalu do ojca, że nie dał mu poznać, co to jest bezwarunkowa miłość, rozmawiał tylko o tenisie, nie miał litości. Ale wiedział też, że bez tej tresury nie miałby sukcesów ani tej zadziwiającej siły przetrwania. Kto by kiedyś przypuszczał, że z czwórki amerykańskich tenisistów wchodzących razem na światowe korty, Agassiego, Samprasa, Jima Couriera i Michaela Changa, najdłużej wytrwa w tym światku właśnie Andre. Sampras był już rentierem golfistą, Chang łowił ryby i głosił Dobrą Nowinę, Courier muzykował w swoim domowym studiu, a Agassi dalej biegał za piłką. Aż został w 2003 roku najstarszym liderem w historii rankingu ATP.

Rozstawał się z kortem jako wzór dla młodych tenisistów, ojciec dwójki dzieci. Pierścionki, kolczyki, łańcuchy zamienił na naszyjnik zrobiony przez syna Jadena, z napisem: “Daddy Rocks”. Gdy w 2006 roku w III rundzie US Open kończył ostatni mecz w karierze, trzymając się na nogach tylko dzięki zastrzykom z kortyzonu, publiczność w Nowym Jorku wiwatowała nieprzerwanie przez osiem minut. Dziękowała za 21 lat kariery, legendarne boje z Samprasem, 61 startów w Wielkim Szlemie i osiem zdobytych tam tytułów, 60 wygranych turniejów, złoty medal igrzysk olimpijskich w Atlancie, 101 tygodni na czele rankingu ATP. Stał przed nią zapłakany 36-latek, który dzięki tenisowi zdobył sławę, pieniądze i miłość, ale pod koniec kariery musiał co noc przenosić się z łóżka na podłogę, bo miękki materac był dla jego kręgosłupa torturą nie do zniesienia.

Od trzech lat już nic nie musi, poza odwiezieniem i przywiezieniem dzieci ze szkoły, doglądaniem swoich biznesów, charytatywnych przedsięwzięć, i wyborem następnego miejsca, w którym miło spędzą czas ze Steffi. Ale uznał, że ma jeszcze coś do załatwienia, nawet za cenę zmącenia spokoju swojego i innych. Dziś, gdy jego słodko-gorzka opowieść leży na półkach, Agassi zdejmuje jedną z masek i mówi tym, co go kochali i nienawidzili: A jednak nie wszystko o mnie wiedzieliście. I nie myślcie, że już wiecie.

http://www.rp.pl/artykul/60574,391297_M … siego.html

Stopka forum

RSS