mtenis.pun.pl - forum fanów tenisa ATP
Administrator
Temat poświęcony wyścigom Formuły 1 w sezonie 2011.
Wielka fuzja stała się faktem, Kubica w "nowym" zespole
Stało się to, o czym od dawna donosiły zachodnie media. Spółka Genii Capital, mająca dotychczas większość udziałów w teamie Renault, oraz grupa Lotus ogłosiły w środę informację o połączeniu sił i tak Robert Kubica w przyszłym sezonie będzie się ścigał w ekipie Lotus Renault GP.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy wreszcie oficjalnie potwierdzić tę wiadomość - powiedział właściciel Genii Capital, Gerard Lopez.
Grupa Lotus stanie się jednocześnie stałym partnerem kapitałowym Genii Capital w nowym zespole, który zastąpi dotychczasowy team Renault. Obie strony zawarły także umowę dotyczącą sponsoringu tytularnego, która obowiązywać będzie do 2017 roku
- Nie ma lepszej platformy do promocji sportów motorowych niż F1. Mamy nadzieję na owocną współpracę - powiedział szef malezyjskiej Grupy Lotus - Dany Bahar.
W przyszłym roku w cyklu Grand Prix będą występować dwa zespoły pod malezyjskim szyldem. W ostatnim sezonie startował już Lotus-Cosworth, który zmieni teraz nazwę na Team Lotus.
Nowy bolid ekipy Lotus Renault GP będzie utrzymany w złocisto-czarnej tonacji, podobnie jak miało to miejsce podczas poprzedniej współpracy Renaut i Lotusa w 1980 roku.
Wizualizacja bolidu R30 w barwach Lotus-Renault:
http://sport.onet.pl/f1/f1-wielka-fuzja … omosc.html
Mam nadzieję, że fuzja poprawi wyniki teamu. Nie wiem jak Wam, ale mi bolid bardzo się podoba.
Offline
Tutaj już pomalowana Renia:
Co do malowania mi się bardzo nie podoba strasznie smutne i takie biedne.
Ostatnio edytowany przez FEDEER (08-12-2010 18:04:10)
Offline
Administrator
Poza studiem fotografcznym rzeczywiście prezentuje się gorzej.
Offline
User
Link do strony, na której można zobaczyć i głosować na najlepsze manewry wyprzedzania minionego sezonu:
http://www.f1fanatic.co.uk/2010/12/09/v … s-of-2010/
Offline
User
Robert Kubica ze Złotym Kaskiem
Kierowca zespołu Formuły 1 Renault Robert Kubica został uhonorowany Złotym Kaskiem, nagrodą tygodnika "Autosprint" dla najbardziej walecznego zawodnika sezonu 2010. Uroczysta gala odbyła się w Bolonii, w tym roku bez udziału publiczności.
Wśród 35 nagrodzonych zawodników dyscyplin motorowych, znaleźli się m.in. Włosi Luca Badoer, od 2000 roku kierowca testowy teamu Ferrari, za całokształt kariery sportowej, mistrz świata serii GT 1 Andrea Bertolini oraz Paolo Andreucci, czołowy europejski kierowca rajdowy w latach 90.
W trakcie uroczystości połączono się telefonicznie z Hiszpanem Fernando Alonso (Ferrari), który złożył Kubicy gratulacje. Polak opowiadał o przebiegu swojej kariery oraz o drugiej, obok wyścigów pasji, jaką są rajdy.
Offline
Pirelli on course with two-stop plan
Pirelli reckons it is still on course to achieve its ambition of helping make Formula 1 races more exciting by aiming for every grand prix to be a two-stopper this year.
There have been widespread calls for F1's new tyre supplier to ensure its rubber is less durable than the Bridgestone tyres of last season - which allowed drivers to run extremely long stints - so as to spice up the action.
The Italian firm's motorsport director Paul Hembery has said it is willing to reduce the durability of the compounds to achieve those aims, but thinks it too early to guarantee that the plan will come off at every event.
"We hope to have at least two tyre changes in every race," he said at Monday's wet weather night test in Abu Dhabi. "We want to try to create more of a show.
"We will try to play our part to create as much interest in the sport as possible. But we have to be realistic. This is our first year and some of the tracks we can't possibly test at - like the street circuits, or the new circuits."
Hembery added that Pirelli is looking into the possibility of testing new tyre types at grand prix weekends during the year, if all sides in F1 agree to it.
"We have asked the sport to consider testing new compounds during the season and they have suggested, verbally at least, that it could be possible in Friday first practices to try different compounds," he said.
Pirelli is running two nights of wet weather night testing at the Yas Marina circuit in Abu Dhabi on Monday and Tuesday
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88963
Wg. przewidywań Pirelli wyścigi w tym sezonie będą wymagały co najmniej 2 pit-stopów. Wszystko w celu wykreowania większego show niż do tej pory mieliśmy przy oponach Bridgestone, na których jednym komplecie można byłoby przejechać zwykle pełny dystans wyścigu.
Offline
Offline
Jak na razie zostały w Walencji(nie wszystkie) zaprezentowane te bolidy, reszta jutro 4 i 7 lutego:
Lotus Renault prezentuje czarno-złote R31
Gratka dla fanów Roberta Kubicy i zespołu Lotus Renault GP rozpoczęła się punktualnie o godzinie 12:30 – na oficjalnej stronie internetowej ekipy z Enstone odbyła się wirtualna prezentacja tegorocznego bolidu, czyli czarno-złotego R31.
Nowy bolid Polaka i Rosjanina został odsłonięty na torze Ricardo Tormo w Walencji, gdzie już jutro rozpoczną się pierwsze przedsezonowe testy grupowe. Zaskoczeniem nie są barwy R31 – zespół Roberta Kubicy ponad dwa tygodnie temu zaprezentował wzór malowania, wykorzystując do tego ubiegłoroczny bolid.
Niespodzianką jest za to angaż byłego kierowcy HRT – Bruno Senny, który zasilił liczne grono kierowców rezerwowych ekipy z Enstone – Brazylijczyk dołączył do Romaina Grosjeana, Jana Charouza, Ho-Ping Tunga i Fairuza Fauzy.
„Dla Genii Capital i Lotus Renault GP, sezon 2011 będzie tym, w którym nasze cele zostaną osiągnięte” - mówił Gerard Lopez podczas prezentacji R31. „Posiadamy teraz 100 procent udziałów w zespole i podchodzimy do zbliżających się mistrzostw z zamiarem podążania obraną przez nas ścieżką – nie zapominając jednak o pokorze. Chciałbym powitać Lotus Cars, nowego, ambitnego sponsora tytularnego, który zostanie z nami na długie lata”
„Renault i Total również zdecydowały nam towarzyszyć w tej przygodzie – dziękujemy im więc za cenny wkład. Celem na sezon 2011 jest kontynuacja marszu w kierunku czoła stawki, chwytanie najdrobniejszych okazji oraz osiągnięcie lepszych rezultatów zarówno w klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów. Czujemy się dobrze przygotowani do tego wyzwania”.
„Wszystkie wysiłki podjęte zimą skierowane były na zapewnienie poprawy w porównaniu z rokiem 2010” - komentował Eric Boullier. „Wynikiem pracy jest samochód złożony w 92 procentach z części nowych w porównaniu z R30. Jednak innowacje techniczne nie są jedynym kluczem do osiągów. Od ubiegłego roku przyjrzeliśmy się wszystkim naszym procesom wewnętrznym, a nasza ogólna wydajność wzrosła o 15 procent. To oznacza, że powinniśmy być bardziej konkurencyjni niż w ubiegłym roku – zarówno na torze jak i w fabryce”.
Offline
Red Bull Racing
Toro Rosso
Williams
Mercedes
P.S Są tu duzi fani F1 jak np. ja.
Offline
Jacuszyn napisał:
Ciekawe jak się będą prezentowały bolidy bez podwójnych dyfuzorów. Podwójne dyfuzory powinny zostać wycofane wcześniej, a nie teraz, gdy każdy zespół stawki korzysta z tego elementu.
Proszę Cię bardzo:
Merc
Renia
Ferrari
Dla nich powrót do normalnych dyfuzorów to nic wielkiego, zmiana na takie jakie w 2009. Lotus będzie używał skrzyni biegów RBR z 2009 roku. SKrzynia na 2010 rok była bardziej przygotowana pod podwójne dyfuzory, także miało to sens by powrócić do starszej skrzyni. Więc to pikuś.
P.S Jakby ktoś szukał wydechu w Reni:
Po lewej części fotki jest przód bolidu, więc Lotus-Renault zastosował innowacyjne umiejscowienie.
Kask Roberta:
Ostatnio edytowany przez FEDEER (02-02-2011 15:51:03)
Offline
McLaren MP4 26 08
Ciekawe rozwiązanie
Offline
Poważny wypadek Kubicy
Robert Kubica, który w ten weekend uczestniczył w kolejnym rajdzie rozgrywanym we Włoszech, Ronde di Andora, wypadł z trasy jadąc samochodem Skoda Fabia S2000.
Polak był pilotowany przez Jakuba Gerbera, który wrak auta opuścił o własnych siłach.
Kierowca F1 został wydobyty z samochodu przez ratowników i przetransportowany helikopterem do szpitala.
Według wstępnych doniesień zarówno pilot, jaki kierowca są przytomni.
Wkrótce więcej informacji.
Prawdopodobnie odniósł kilka złamań nogi i odniósł poważne rany. Robert trzymaj się.
Offline
Administrator
No cóż, oby tylko mógł powrócić do pełni zdrowia. Przykład Webbera pokazuje, że w F1 powroty nie są bardzo długie, oby tak było i w tym przypadku. Czekam na dalsze wiadomości.
E: Pojawiło się info o możliwości amputacji dłoni...
Offline
Tak, ale na TVP Info to zdementowali. Aktualizowane informacje znajdziecie tutaj:
http://f1.wp.pl/kat,48594,title,Informa … omosc.html
Zanim prawda wzuje buty, kłamstwo dwa razy boso świat obiegnie. Więc poczekajmy do konferencji (14.00). Musi być dobrze.
Ostatnio edytowany przez FEDEER (06-02-2011 12:54:02)
Offline
Niestety wygląda to nie dobrze, choć z tym bocznym uderzeniem nie jest tak pewnie:
Ostatnio edytowany przez FEDEER (06-02-2011 13:47:15)
Offline
User
Szefowie Polsatu lamentują, bo oglądalność pierwszych Grand Prix dramatycznie się obniży Doniesień i plotek jest mnóstwo ale nie wygląda to dobrze. Znowu dziennikarze mają tanią sensacje i pole do popisu swojej fantazji.
Szczęście wyczerpało się w Kanadzie i teraz Robert może mówić o ogromnym pechu, bo auto aż tak bardzo zniszczone nie jest. Nie wygląda mi to też na uderzenie bokiem tylko konkretny dzwon.
Offline
Wyglądało to raczej tak:
Dzwonu raczej nie było jako takiego, ale uderzenie w mur kościoła. O 16.30 16:30 przed szpitalem z dziennikarzami spotka się menadżer Polaka Daniel Morelli. Obecnie Robert jest operowany, lekarzą udało się zmniejszyć krwotok wewnętrzny.
Ostatnio edytowany przez FEDEER (06-02-2011 16:17:03)
Offline
Zmroziła mnie informacja o wypadku Roberta Kubicy.Trzymam za Ciebie kciuki chłopaku, żeby te najczarniejsze scenariusze się nie spełniły. Kruchość zdrowia i życia jest porażająca. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Musi być.
Offline
Pierwsza część operacji: Po siedmiu godzinach zakończyła się operacja Roberta Kubicy. Kierujący zabiegiem ortopada jest umiarkowanie zadowolony - podała włoska agencja prasowa ANSA. Na razie lekarze wstrzymują się od kategorycznych ocen, ale według wstępnych informacji udało się uratować prawą dłoń kierowcy
Trwa 2 cześć poharatanej łydki.
Offline